#roundTripRomania

Se spune ca, pentru a incerca sa uneasca toate popoarele din lume, Dumnezeu a chemat un reprezentant pentru fiecare popor: un roman, un spaniol, un italian, un german, un portughez, un american si asa mai departe.

Pentru ca acestia sa inteleaga mai bine fiecare tara, urmau sa viziteze una pentru 14 zile. Cum se dorea ca fiecare sa aiba o sansa egala, tarile urmau sa fie alese la intamplare. Cu totii visau la destinatii exotice sau la tari precum Spania, Italia, Brazilia sau SUA.

Primul care urma sa aleaga era americanul. Nu avea prea multe emotii si era pregatit pentru orice.

A extras numele tarii si s-a uitat: Romania. Romania?!

-Doamne, sper ca nu te deranjez cu intrebarea, dar…pe unde e Romania?

-In Europa.

-Ok…

S-a gandit sa se intoarca printre ceilalti si sa mai vorbeasca putin cu ei, insa atunci cand s-a intors, nu mai era nimeni. Doar el si Dumnezeu.

-Unde au plecat ceilalti?

-Nu au plecat nicaieri, noi am plecat. Acum zburam deasupra Romaniei. Turul tau a inceput. Eu am construit lumea in 6 zile, tu vei construi un tur al Romaniei in 14 zile. Doar imi ceri si eu construiesc.

-Bine Doamne…

Prima zi. 

Se gandeste americanul ca era timpul sa inceapa vizita in Romania. Se duce si intreaba:

-Doamne, la mine in America, in fiecare an, lumea merge in vacante pentru a se bucura de peisaje. Poti face asa ceva si aici, in Romania?

-E o mica problema. Romania are deja peisaje in natura. I-am dat muntii Carpati si acum te voi plimba prin Masivul Parang, Valea Prahovei si prin intregul lant muntos.

Viziteaza ei pentru prima oara Romania, totul frumos. Prima zi a trecut.

A doua zi.

Prima zi a fost foarte frumos si se simtea pregatit pentru a doua. 

-Doamne, la mine in America, oamenii sunt credinciosi, merg la biserica. Nu poti face niste biserici sau niste manastiri?

-Mai am inca o problema. Si asa ceva avem deja aici. Avem Manastirea Voronet, celebra pentru culoarea ei, Manastirea Agapia si multe altele. Mergem?

Se astepta ca ziua sa ii ajunga pentru a le vizita pe toate, insa a fost nevoit sa stea in Romania inca 4 zile pentru a fi impacat cu gandul ca nu a ratat niciuna. Urma ziua a saptea si el credea ca va gasi, pana la urma, ceva ce nu se afla deja acolo.

A saptea zi.

A stat si s-a gandit. Ce sa mai viziteze? Oricat ar fi vrut sa poata adauga ceva, isi dorea sa afle cat mai multe despre tara pe care incepea sa o indrageasca tot mai mult.

-Doamne, am stat si m-am gandit. In toate tarile europene vizitate exista mereu un lucru comun: castelele. In America nu am vazut prea multe si ma intrebam daca nu poti face macar unul aici.

-Ti-as indeplini dorinta, insa cred ca nu mai am loc. In schimb, poate vrei sa te duc sa vezi Castelul Bran, Castelul Peles…Daca mai gasesti ceva, putem schimba programul.

El a acceptat si a mai descoperit inca un lucru despre Romania. Oare ce ii lipsea acestei tari?

A opta zi.

-Doamne, m-am gandit bine si mai am o singura cerere. Am vazut ca au atatea bogatii naturale si nu duc lipsa de istorie, insa au romanii o capitala sau un oras pe masura? Poti sa construiesti ceva care sa imbine istoria cu prezentul?

-Este o idee interesanta, dar nu stiu ce sa fac cu doua. Am deja orasul Bucuresti, poate vrei sa iti iei doua zile liber si sa verifici daca totul este asa cum iti doresti.

Urmatoarele zile au trecut fara ca cei doi sa se mai intalneasca, insa in a paisprezecea zi, americanul a venit la Dumnezeu si l-a intrebat:

-Doamne, le-ai dat natura, le-ai dat istorie, le-ai dat orase, castele si manastiri, le-ai dat tot ce se poate. Ce le mai lipseste romanilor?

-Hm, cred ca le mai lipseste un american care sa le viziteze tara timp de 14 zile si sa isi scrie impresiile in mediul online. Ce zici, vrei sa te ocupi tu de asta?

-As face-o. Cred ca nu mi-ar strica inca 14 zile. Simt ca am ratat ceva la Romania si vreau sa aflu ce este.

#roundTripRomania este un eveniment organizat de agenţia de turism TuristClub.ro, în colaborare cuKooperativa 2.0

Un gând despre &8222;#roundTripRomania&8221;

Lasă un răspuns

