Software, nu hardware

Avem camere de peste 10 megapixeli, a aparut camera de 4 ulttapixeli, prezenta la HTC One si la HTC One Mini. Avem procesoare quad-core, urmeaza octa-core. Avem 2 GB RAM, urmeaza 3 GB RAM. Avem ecrane de 5 inch Full HD. Avem carcase de plastic, sticla, aluminiu. Asta ar fi, in linii mari, tendinta unui flagship. Specificatii cat mai atragatoare, desi majoritatea tin doar de publicitate.
Cel mai bun exemplu de formare a unui reflex involuntar este cainele si hrana. Inainte sa ii dea mancare unui caine, un cercetator aprindea lumina. A facut asta de mai multe ori. La un moment dat, a aprins lumina, dar fara sa aiba mancare pentru caine. La vederea luminii, cainele a inceput sa saliveze. Asociase lumina cu mancarea. Creierul, pentru a ne ajuta sa retinem cat mai mult, face asocieri intre diferite lucruri.
In anul 2011, Samsung au venit cu procesoarele Dual-Core la telefoanele lor si cu memoria RAM de 1 GB. Lumea a apreciat, iar ei au continuat. Au venit cu un ecran de 4.3 inch, considerat mare. Dupa acel telefon(S2) , au venit cu Galaxy Note, un phablet care insemna un risc datorita ecranului mare.
In anul 2012, Samsung a venit cu procesoarele Quad-Core la telefoanele lor si cu memorii RAM de 1 GB, respectiv 2 GB. Au marit ecranele la peste 4.5 inch.
Consumatotul a inceput, involuntar, sa asocieze lansarile unor produse cu procesoare mai puternice, ecrane mai mari si memorii RAM mai mari, iar producatorii au inteles ca aceste produse vor prinde. Au prins.
De ce? Pentru ca tendinta a impins specificatiile de top pe ecrane mai mari, iar cumparatorul care dorea o experienta placuta cumpara „palete de ping-pong”.
Bun, avem multe nuclee, avem mult RAM, avem ecrane mari, avem camere care se apropie de DSLR-uri( la pariu ca in maxim doi ani vedem DSLR cu Android si 4G sau ce mai apare pana atunci?), dar cum stam cu optimizarea?
Nativ, orice update de Android ajunge la producator in varianta stoc. Android Vanilla. Producatorul ia Androidul si il personalizeaza cu interfata proprie. TouchWiz, Sense, LG UI si tot asa. Fiecare producator vrea sa arate ca ala e telefonul lui, dar ceva e gresit. Apare lag-ul. Oricat incearca producatorul sa optimizeze interfata, apare cumva lag-ul si la telefoanele high-end.
Se pare ca specificatiile nu sunt totul. Producatorii gresesc daca se gandesc ca un consumator vrea doar specificatii. Exista o categorie care pentru asta cumpara telefonul, pentru lauda, dar majoritatea cumparatorilor vor ceva care alearga, nu ceva care se impiedica.
Aici castiga produsele Google si gadget-urile pe baza de Windows Phone si iOS. Am inceput sa discut despre Android, deci continui cu Android.
Google a cumparat acum cativa ani Android si se pare ca a investit bine. Posibilitatea de peronalizare, functiile multiple si pretul in functie de categoria careia i se adreseaza au facut din smartphone-ul cu Android un succes de vanzari. Android este un sistem de operare open-source, orice producator il poate folosi. De ce gratis? Pentru ca profitul va veni din aplicatiile achizitionate din Google Play.
Pentru a avea controlul asupra experientei oferite de telefoane, Google a lansat gama Nexus. Device-urile din gama Nexus au fost realizate pana acum in colaborare cu HTC(Nexus One), Samsung( Nexus S si Galaxy Nexus ca telefoane si Nexus 10 ca tableta), LG(Nexus 4) si Asus pentru tableta Nexus 7. Pe langa interfata stock, device-urile din gama Nexus vin cu update direct de la Google. Cum nu mai este nevoie ca producatorul sa isi aplice interfata, gama Nexus primeste mai repede cea mai recenta versiune de Android.
Asul din maneca al gamei Nexus nu este partea hardware, ci cea software. Androidul trebuie sa ruleze pe multe configuratii, insa telefoanele „nascute” sub steaua Google vor avea o versiune optimizata pe configuratiile lor. Cel mai bun exemplu este tableta Samsung Nexus 10, evident realizata de Google in parteneriat cu Samsung. Desi in momentul lansarii se cunosteau procesoarele Quad-Core, s-s mers pe un procesor Exynos si 2GB RAM. Nu are multe nuclee, dar este una dintre cele mai bune tablete Android.
Google au aratat ca nu conteaza specificatiile, ci optimizarea.
Cei de la Google au cumparat Motorola cu suma de 11 miliarde de dolari, dar nu au scos inca un telefon sub brand-ul Motorola. Inca. Pe data de 1 august 2013 va fi lansat Motorola Moto X, probabil cel msi nou membru al familiei Nexus. Va avea 2 GB RAM si un procesor dual-core, dar cei de la Google vor arata ce inseamna un software bun.
Este cunoscut faptul ca majoritatea aplicatiilor din Google Play ruleaza pe un o configuratie care include un procesor dual-core si o memorie RAM de 1 GB. Motorola Moto X se va adresa segmentului mid-range si, cel mai probabil, va avea un pret de 200 sau 250 de dolari, deci in Romania va ajunge la 300 sau 350 de euro. Dupa o stabilizare a pretului la 250 de euro ar ajunge o alternativa la produsele Samsung, mai ales ca Moto X vine cu un capac din fibre de kevlar.
Nu stiu ce cred producatorii, dar in maxim un an vor realiza ca trebuie sa se ocupe cat mai mult de optimizare, deoarece risca sa piarda clienti care cauta un sistem de operare stabil intr-o carcasa mai mica, asa cum ofera iPhone 5.

 

Toate telefoanele de care am vorbit au parte de succes, deci  cartea Secretele Succesului de Dale Carnegie ne-ar putea da curajul necesar pentru a obtine succesul la care visam.

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s