Lupta dintre ecrane, procesoare, diagonale si rezolutii, dar fara revolutii

Fiecare domeniu de succes are un potential imens, iar companiile observa asta si incearca sa aiba o „bucata” cat mai mare din domeniu, incercand sa faca monopol pentru a avea un profit cat mai mare. Domeniul telefoanelor mobile nu face exceptie. Inceputurile erau promitatoare, dar rezultatele se lasau asteptate. Telefoanele nu erau prea mobile, iar in tara noastra erau un motiv de mandrie. Timpurile s-au schimbat, iar telefonul a devenit „smartphone”.
Toti producatorii au smartphone-uri in oferta, dar cum alegem unul? Fiecare producator vrea sa ramana cunoscut prin ceva. Revolutii tehnologice nu prea intalnim din doua motive:
– Este riscant.
Sa aduci ceva nou in domeniu este apreciat. Aduci mai multe nuclee, un ecran mai mare, o functie care sa te ajute, o camera care face ceva diferit, toate acestea pot aduce aprecieri, dar cum te ajuta asta? Poate ceea ce aduci pe plus intr-un loc poate aduce ceva pe minus in alt loc, lucru pe care nimeni nu il doreste. De exemplu, o rezolutie Full HD, o diagonala de 5 inch pot cere o baterie mai mare, dar optimizarea poate sa te impiedice sa faci ceva mai bun. Este riscant, deoarece un esec de implementare, vanzari foarte slabe sau un zvon pe care il confirmi, dar care nu poate fi oferit in varianta finita pietei iti pot afecta imaginea.
– Poti fi in urma cu un pas.
Incercarile de implementare pentru o cerere a pietei pot fi un lucru care sa te propulseze, dar daca si o alta companie incearca acelasi lucru, risti sa promiti ca vei fi primul, dar sa fii depasit. De exemplu, tu promiti ca viitorul tau flagship va veni cu 2 GB de RAM, iar cu o saptamana inainte de lansare, apare un model al concurentei care are 2 GB de RAM. Tu vei pierde potentialul de vanzari ale unei astfel de inovatii si ai putea avea indirect o imagine putin sifonata ca ai fost depasit.
Desi este riscant, apar anual cateva inovatii, dar nimic special. Producatorii risca si lanseaza ceva in plus si incep sa se invarta in jurul cozii.
Daca ai o publicitate buna, multe modele si un renume, nu conteaza ce scoti. Producatorul X scoate un model cu un procesor Quad-Core. In urmatorul an, producatorul va scoate inca 10 modele la care va pastra design-ul, dar le va da aceeasi denumire. Si ceilalti producatori vor face acelasi lucru cu modelele lor, dar cu mai putine. Asta face Samsung.
Ei s-au impus deja pe piata prin cantitate, capatand un brand care le permite sa faca asta.
Avem Quad-Core, vom avea Octa-Core(Aici e nevoie de o mica explicatie. Samsung l-a laudat pe S4 ca fiind octa-core, dar au mintit pentru a obtine vanzari. Cei care stiu ce e ala internet pot afla ca S4 in varianta Octa-Core nu are 8 nuclee, ci de doua ori 4 nuclee care vor fi folosite astfel: 4 la activitati mai usoare si 4 pentru activitati mai solicitante. Cele 8 nuclee nu vor functiona niciodata impreuna deoarece ar insemna un consum pe care l-ar suporta probabil doar niste baterii de tableta, deci peste 4000 mAh. Cei de la Mediatek vor lansa un octa-core adevarat, gasiti detalii pe site-uri de specialitate. ), avem 2 GB RAM pe telefoane, vom avea 3 GB in curand( LG Optimus G2 si Samsung Galaxy Note III), dar optimizarea pentru interfata aplicata de producator lasa de dorit.
Avem telefoane cu ecrane Full HD. Cine este interesat de acest domeniu stie ca diferenta dintre un ecran HD si unul Full HD este insesizabila. Ce aduc ecranele Full HD? Aduc un consum mai mare de energie. Daca adunam un ecran Full HD cu o diagonala de 5 inch obtinem un telefon pe care il vom iubi datorita specificatiilor si datorita claritatii imaginii, dar pe care il vom blestema datorita autonomiei.
Degeaba aduci un procesor mai bun, degeaba aduci inca un GB de RAM, degeaba aduci inca 0,1 inch la diagonala ecranului daca nu aduci ceva care sa imbunatateasca produsul. Degeaba ai rezolutie daca nu e o revolutie. Degeaba iti lauzi telefonul in fata adversarilor sai daca el este aproape identic pe partea hardware.

Chiar daca ofera un raport calitate-pret bun uneori, telefoanele se vand mult mai bine daca sunt incluse intr-o promotie. Desi au o camera foto, ele nu se ridica la nivelul unui aparat de fotografiat profesionist, deci cateva promotii la aparate foto DSLR pot completa experienta oferita de tehnologie, o oferta la un DSLR ajutandu-te sa ai telefonul dorit si fotografii foarte frumoase.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s