Scrisoare de plastic

Dragul meu consumator,

Acesta e un inceput ce caracterizeaza in mod indirect fiecare scrisoare, insa aceasta nu este o scrisoare cu timbru si un scris banal. Este o scrisoare de plastic.

Eu sunt lumina ta. Nu este vreo blasfemie, sunt becul tau. M-ai cumparat ca pe orice produs: intre tipetele unui copil care vrea ciocolata si un apel telefonic pentru a afla ce fel de paine sa cumperi. Am stat mai chinuit, mai stresat intre doza de bere Timisoreana si punga mare de seminte Nutline.

Cum am aparut? Ca orice produs. Am fost produs in masa, fratii mei sunt, din punct de vedere numeric, o tara medie din Africa. Nu suntem subnutriti, suntem bine hraniti cu ore de functionare. Sunt un bec economic.

De ce iti vorbesc? Nici eu nu stiu. Poate vreo divinitate a facut teste de microfon si m-au lovit decibeli sfinti sau poate in spitalul de becuri(aka fabrica, dar suna mai uman) aveau si divizie de procesoare, iar eu am facut accident cu caruciorul, iar un i10 mi s-a atasat. Acum am si eu sinapse si poate gandesc. Sau asta e doar rezultatul stresului: te intereseaza lucrurile mici, precum sunt eu.

Sa revin la „misiunea” mea: vreau sa iti spun despre reciclare. Despre reciclarea becurilor.

De ce iti spun tie? Poate pentru ca lucrezi la o companie care nu mai are ce face cu becurile arse(Podul Golden Bridge din becuri arse nu e o intrebuintare, poate e putin arta si mult lipsa de ocupatie), poate pentru ca ieri ai simulat sala de forta ridicand sacosele cu becuri arse(nu sunt chiar haltere, dar sacose de 20kg sunt ceva unic), dar un lucru e cert: pentru ca esti stapanul meu.

De ce mi-am intitulat mesajul „Scrisoare de plastic”? In primul rand, plasticul este unul din principalele materiale folosite de societatea ta bazata de lumina mea, insa de multe ori nu este reciclat, ajungand sa polueze.

In al doilea rand, eu sunt 4% plastic. Datorita procentului de sticla(88%), puteam sa imi intitulez adresarea „Scrisoare de sticla”,insa in perceptia mea nu trebuie sa vezi lumea mea, trebuie sa imi reciclezi viziunea si sa imi oferi una noua. Una biodegradabila care sa se schimbe in fiecare moment de cumpana a deciziei tale.

Sunt 8605 puncte de colectare unde iti poti trimite prietenii care si-au dezvoltat musculatura cu sorii de sticla care stau sa devina supernove pentru mediul omenirii.

Te astept intr-un alt mediu. Eu voi fi soarele ce ajuta la fotosinteza, iarba pe care te intinzi si peisajul care te incanta. Voi fi in fiecare moment nepoluat.

Cu drag, al tau bec „bronzat”.

 

Acum ca poluatorul si-a spus parerea si ne-a aratat ca mediul nostru are nevoie de o redecorare, trebuie sa ne gandim ce putem face noi.

Eu vreau sa ma adresez companiilor din Corabia, dar mesajul este valabil pentru toata tara. Este gratuita reciclarea becurilor, trebuie doar solicitat, din partea companiilor, un container sau mai multe pentru comorile ascunse ale Romaniei. Trebuie ca romanul sa isi depaseasca tiparele stabilite de vremurile care au trecut in care nu puteai sa faci nimic. Ne-am luat-o in freza in cele doua razboaie, am picat prost unde am fost, dar putem sa ne impingem numele, o meritam. Oameni mari s-au remarcat, iar noi trebuie sa fim acei oameni mai mici ce viseaza sa ajunga mari.

Nu am sa pun nicio lista cu companiile ce trebuie sa inteleaga asta deoarece, asa cum am spus mai sus, mesajul este general plus cativa factori pe care nu ii voi enumera pentru ca nu sunt prea fericiti(economie).

Alte informatii gasiti aici, dar nu adaptati sloganul. Daca ne ardem viitorul, nu il mai putem recicla. Trebuie sa il protejam de soarele poluarii pentru a ne bucura de o existenta frumoasa pe pielea Terrei(metafore frumoase).

Becurile, procentual, contin:

-88% sticla

-3% praf fluorescent

-0,005% mercur

-4% plastic

-5% metal

Aveti grija ca fiecare procent sa nu se piarda. Astfel, fiecare procent din viata noastra ne va apartine.

Ganditi verde pe Planeta Albastra.

6 gânduri despre &8222;Scrisoare de plastic&8221;

  1. Pingback: Scrisoare naturala | Datcu Gabriel

  2. Draga Gabriel,
    Asa de clar ca pana la tine, nu mi-a vorbit niciodata un bec. Desi de vreo 5 ani si ceva, la Recolamp, tot cu ele ma ocup. Iti multumim!
    Roxana Sunica, Marketing Manager Recolamp

  3. Pingback: Scrisoare umanizata | Datcu Gabriel

  4. Pingback: Eco-bec, o scrisoare – Tempest

  5. Pingback: Castigatori campanie Recolamp

Lasă un răspuns

