Platim cu cardul

Din mirobolantele studiouri Zero Tieve, cea mai mare prezentatoare de stiri a Rromaniei, Andrea Prezentorescu.

-Buna ziua. Sau buna noaptea daca sunteti sustinatori Zero Tieve de peste hotare(de peste alea ale Europei sau ale Terrei, cred ca romanii transmit chiar acum pe Marte). Astazi(sau era ieri?) vom merge in asezarea urbana(nu stiu cum sa mai numesc un sat facut mediu urban) Modernesti pentru a discuta cu … oamenii(a se citi agricultori, taran e un termen urat) de acolo despre plata taxelor si impozitelor locale cu cardul online.

Aici e pauza de o secunda la teveu(mai spargem o samanta, mai injuram ca a pierdut Steaua, mai intram pe „feisbuc” de pe iPhone etc.) siiiiiiiiiiiiiiiiii revenim in emisie, totul parand normal.

-Sa cautam un om care s-ar putea sa foloseasca aceasta metoda de plata sau sa fie dispus sa incerce. Uitati acolo un batran, sa vedem ce parere are.

De precizat ca saracul de el, probabil un pensionar sau victima unei batai cu vopsea, statea calm pe o banca, nestiind ca il pandeste hiena cu microfon.

-Buna ziua. Ce parere aveti despre plata cu cardul online?

-Ce ala?(saracul om nu intelegea, nu stiu cine ar pricepe de ce un om cu o lada frigorifica pe umar si o…tanara cu un microfon intreaba balarii-asta e secretul meseriei lor)

-Domnule, cum sa nu stiti? Sunteti locuitor in aceasta asezare urbana si nu stiti ca puteti plati cu cardul? Aveti si avantaje precum comision zero la plata taxelor si impozitelor, economisiti timp pentru ca nu mai mergeti pana la bancomat si puteti plati oricand, inclusiv sambata si duminica.

-Draga mea, in primul rand, am platit deja taxele si impozitele. In al doilea rand(se precizeaza si locul al zecelea, ca suntem ca la spectacol) am destul timp, deci pot sa merg si in timpul saptamanii. De asemenea, aici nu exista bancomat, l-au pus in anul 2010 si dupa o zi l-au si vandut la fier vechi ca sa isi cumpere tigari si bautura si, in plus, eu nu locuiesc aici. Sunt din satul vecin si am venit la rude.

Nu are rost sa continuam cu replica prezentatoarei, cert e ca i-a picat prost faza si nu a continuat, ca faceau de ras postul la televizor. In direct si in reluare.

-Am revenit in emisie. In continuare, vom discuta cu primarul, domnul Vasile Modernescu. Domnule primar, ce parere aveti dumneavoastra, un om educat, despre plata online cu cardul?

-Da, este extraordinar. Senzational. Cea mai buna inventie de la Fuego si bere incoace. O folosesc zilnic.

-Stiti ca daca folositi aplicatia de pe site-ul www.impozitecucardul.ro puteti castiga unul din cele doua smartphone-uri Samsung Galaxy S III?

-Nu, dar nu imi pasa. Am deja un iPhone 7 care imi tine biroul drept, un Lg Optimus 15 care imi tine antena pe casa si un HTC TNT cu care ud plantele.

-Cum adica HTC TNT? Cum udati plantele cu telefonul?

-Ce telefon? Am scris pe el dinamita HTC, iar cand trebuie sa ud plantele, le iau, le duc langa lac si arunc cu dinamita in lac si fac ploaie.

-Mda, interesant. Dar nu afectati pestii de acolo?

-Care pesti? Nu mai avem pesti de cand au facut acident naval barca lu` nea Fane si bicicleta fiului meu.

-Pai si ce au patit pestii? Cum au murit?

-De ras, domnisoara. De ras. S-au inecat.

-Cum ati reusit sa inecati pestii? Sunteti Ciac Noris v2.7?

-Nu, dar cand a vazut nea Fane ca a ramas fara barca, a inceput sa injure si cred ca mirosul de alcool i-a omorat.

-Era asa de puternic mirosul?

-Domnisoara, sa zicem ca si dinozaurii au fost pesti candva, dar nea Fane tot nea Fane a fost.

-Am inteles. Le-ati spus oamenilor ca daca platesc in numar cat mai mare puteti castiga titlul de „Orasul Viitorului”? Puteti fi premiat cu o expozitie tehnologica interactiva.

-Domnisoara, eu nu pot sa ii fac pe astia sa imi plateasca impozitele normal, darmite sa le cer sa foloseasca niste carduri pe care nu le au… Daca e sa le dau carduri, o sa imi ceara credit la carciuma. Le-am dat eu banii de impozit si bani in plus sa plateasca, dar nu i-am putut scoate din carciuma. Au ajuns sa plateasca acolo impozite si cazari, cred ca deja le cresc radacini pe acolo. La cata bere si tuica baga in ei, nici copaci nu ii pot numi. Sunt demni de cartea recordurilor: 100 de vedre de vin pe zi fiecare.

-100 de vedre? Cum se poate asa ceva?

-Pai la ei o ora e o secunda, deci va dati seama ce timp au ei acolo…

-Se pare ca sunteti degeaba in mediul urban, nici macar de card nu ati auzit.

-Ba da, am un card microSD la telefon. Si,ca sa stiti si dumneavoastra, noi avem beculete la iluminat public, deci nu suntem sat.

-Poate becuri, nu beculete.

-Daca asa numiti dumneavoastra instalatia pentru bradul de Craciun, atunci avem becuri.

-Mda, nu m-ar mira sa aveti beteala pe scoala.

-Nu e pe scoala, e pe turla de la biserica. Tine loc de cruce. Dar ce va mai zic eu? Plecati dumneavoastra de aici si lasati-ne sa bem.

-Chiar si dumneavoastra, un primar, beti?

-Pai m-ati obosit si vreau sa imi beau apa…Diluata cu vodka.

In incheiere, Dan Senzationescu:

-Deci, ăăăăăăă, domanelor si domnilor, vedeti ce se intampla cand sunt, ăăăăăă, cei de la USL la guvernare. Votati, ăăăăă, candidatii PP-DD la primariile locale.

(Voce din studio)-Domnu` Dan, alea au trecut.

-Am, ăăăă, inteles. Votati Dan Senzationesc presedintele Romaniei.

Cam atat cu gluma. Nu e gluma ca puteti plati impozitele cu cardul, deci economisiti timp pentru voi. Nu e gluma ca puteti castiga unul din cele doua smartphone-uri Samsung Galaxy S III intrand in aplicatia de pe www.impozitecucardul.ro , nici avantajele enumerate pe acolo nu sunt false. Platiti cu cardul pentru voi si pentru orasul vostru, doar vreti sa ajungeti „Orasul viitorului”. Sau al trecutului daca vine Apocalipsa, poate intarzie la voi. Succes la plata si nu faceti ca oamenii aia rai de mai sus, platiti la timp si nu dati banii de impozite si taxe pe bautura. Pe aia ii dati pe impozite si taxe, iar pe cei de bautura ii dati pe apa minerala, poate va surprindeti ficatul. Platiti pana la sfarsitul lunii martie pentru titlul de „Orasul viitorului” , dar nu confundati impozitele cu shopping-ul. Trebuie o data pe an, nu o data pe zi. Clar?

Cam atat.

Lasă un răspuns

